Facebook's nieuwe EdgeRank-algoritme uitgelegd

 <a href=edgerank “>

Facebook's nieuwe EdgeRank-algoritme uitgelegd

In 2011 stopte Facebook met het gebruik van het EdgeRank-systeem. Het nieuwe algoritme heet EdgeRank. Het systeem bestaat uit meer dan 100.000 factoren om te beslissen welke artikelen worden weergegeven in de nieuwsfeed van een gebruiker. Het is een ingewikkeld proces en het heeft veel gebreken. In dit artikel wordt uitgelegd hoe het nieuwe algoritme werkt. Wil je meer weten over dit nieuwe systeem, lees dan verder. Tot nu toe werd het EdgeRank-systeem door Facebook gebruikt om te bepalen welke artikelen in je nieuwsfeed verschijnen.

Het is belangrijk om te begrijpen dat hoe meer interacties u krijgt, hoe hoger uw EdgeRank. Maar het is belangrijk om te weten dat je geen duizenden fans nodig hebt om je doelen te bereiken. Je kunt ook likes kopen van mensen die dezelfde interesses hebben als jij. Hoe meer je uitgeeft op Facebook, hoe groter de kans dat je succesvol bent. Je moet echter nooit betalen voor vind-ik-leuks, omdat dit je algehele affiniteitsratio schaadt. Je moet streven naar een goede plek tussen interactie en betrokkenheid.

Zodra u de basisconcepten van het nieuwe algoritme onder de knie heeft, moet u uw inhoud optimaliseren en uw actieve gebruikers betrekken. Dit verbetert uw zichtbaarheid en verhoogt de EdgeRank van uw inhoud. Als je geen geld wilt uitgeven aan advertenties, gebruik dan de functie voor het blokkeren van advertenties van Facebook om spamming van gebruikers te voorkomen. Op deze manier kunt u de beste tijd zien om een advertentie te plaatsen en actieve gebruikers te betrekken. Dit geeft u een concurrentievoordeel.

Klik op deze link: Fellmedia SEO

Facebook's nieuwe EdgeRank-algoritme uitgelegd
Scroll to top